Ви можете слідкувати за відповідями до цього запису через стрічку RSS 2.0.
Ви можете прокрутити до кінця та залишити відгук. Пінги в даний час не допускаються.
Ви повинні авторизуватися, щоб залишити коментар.
Ви повинні авторизуватися, щоб залишити коментар.
Результати самооцінювання за напрямом «Система оцінювання здобувачів освіти»
Здобувачі освіти закладу отримують від педагогічних працівників інформацію про критерії, правила та процедури оцінювання навчальних досягнень. У змісті освітньої програми визначені очікувані результати навчання. На вебсайті школи оприлюднено критерії оцінювання навчальних досягнень учнів, затверджених Міністерством освіти і науки України. У переважній більшості навчальних кабінетів критерії оцінювання навчальних досягнень учнів, що затверджені Міністерством освіти і науки України, висвітлено на стендах. У Положенні про внутрішню систему забезпечення якості освіти закладу у розділі 4 «Критерії, правила і процедури оцінювання здобувачів освіти» зазначено вимоги до календарно-тематичного плану, нормативні документи щодо оцінювання діяльності учнів. Керівництво закладу використовує внутрішній моніторинг з метою оцінювання індивідуального поступу учнів, що передбачає системне відстеження (раз на семестр, рік) та коригування результатів навчання кожного здобувача освіти.
За результатами опитування учасників освітнього процесу встановлено, що переважна більшість учнів(75,9%) та 74,5 % батьків поінформовані про критерії, правила та процедури оцінювання результатів навчання. Переважна більшість учителів зазначили, що вони розповідають учням про критерії оцінювання на початку навчального року та перед вивченням теми.
Результати анкетування вчителів показали, що більшість педагогів для оцінювання навчальних досягнень учнів з предметів використовують адаптовані ними критерії Міністерства освіти і науки України до умов роботи закладу освіти. 50% педагогів адаптують критерії МОНУ до умов роботи закладу, 41,7 % використовують виключно критерії МОНУ і лише 7,3% вчителів самостійно розробляють критерії оцінювання для кожного обов’язкового виду роботи. Спостереження за навчальними заняттями свідчить, що більшість учителів оприлюднює критерії оцінювання навчальних досягнень учнів на уроці.
Більше половини учнів вказали, що вчителі завжди пояснюють, за що учні можуть отримати ту чи іншу оцінку й після оцінювання завжди її обґрунтовують, а 47,1% опитаних учнів зазначили, що на їхнє прохання отримують аргументоване пояснення щодо оцінки.
Результати спостереження за навчальними заняттями засвідчили, що переважна більшість учителів (86%) надає учням час на обдумування відповіді та забезпечує зворотний зв’язок щодо якості виконання/виконаного завдання, супроводжують відповідь учня уточнювальними запитаннями (88%); близько половини вчителів відзначають досягнення учнів, підтримують їхнє бажання навчатися; більшість вчителів оцінюють результати навчання учнів відповідно до розроблених критеріїв, використовують прийоми самооцінювання і взаємооцінювання учнів, добирають домашнє завдання, спрямоване на оволодіння ключовими компетентностями, озвучують критерії його оцінювання..
Переважна більшість учнів та батьків (66%) вважають оцінювання їхніх результатів навчання в закладі освіти справедливим і об’єктивним, 19% вважає, що оцінювання залежить від учителя, 1% опитаних вважає, що оцінювання у більшості випадків несправедливе.
У закладі освіти в кінці кожного семестру проводиться внутрішній моніторинг результатів навчання здобувачів освіти з усіх предметів інваріантної складової навчального плану. У Річному плані роботи закладу сплановано графік проведення моніторингових досліджень на навчальний рік, визначені відповідальні, є відмітки про виконання. Результати моніторингових досліджень розглядаються на засіданнях педагогічної ради.
У закладі систематично проводиться аналіз рівня навчальних досягнень учнів, робиться порівняльна характеристика отриманих результатів контрольних робіт (порівнюються результати виконання контрольних робіт з аналогічним періодом минулих років у межах певного класу). За результатами аналізу моніторингу здійснюється корегування календарно-тематичного та поурочного планування вчителями базової та старшої школи.
Заклад освіти щорічно аналізує та порівнює річне оцінювання з результатами державної підсумкової атестації учнів з подальшим обговоренням з учителями базової та старшої школи отриманих балів випускниками, аналізом допущених помилок та виявленням шляхів попередження виявлених недоліків. Такі види моніторингу дозволяють педагогам володіти інформацією щодо підвищення рівня засвоєння навчального матеріалу учнями, а керівництву закладу – планувати методичну роботу відповідно до отриманих результатів.
Учителі надають підтримку здобувачам освіти в навчанні через індивідуальні консультації, підготовку до зовнішнього незалежного оцінювання, відеозвернення до учнів. Окрім поточного та підсумкового оцінювання учителі, за результатами анкетування, використовують формувальне оцінювання (83,3%), самооцінювання (63,9%), взаємоцінювання (61,1%).
Більше половини учнів упевнені, що вчителі переважно їх підтримують, вірять у їхні успіхи. Натомість 5% здобувачів освіти так не вважають.
Переважна більшість здобувачів освіти відповідально ставляться до процесу навчання, оволодіння освітньою програмою. 56,7 % опитаних батьків вважають, що результат навчання залежить від спільної праці батьків та дітей, 44,5 % - від наполегливості учня, 42,2 % - від мотивації до навчання, 28,7 % - тільки від учителя, 14,5 % - від очного навчання, 4,3 % - від інтер’єру та обладнання навчальних кабінетів. За результатами анкетування учнів 80,5 % вважає, що результат іхнього навчання залежить виключно від їхньої наполегливості та праці, 41,4 % від спільної праці з батьками, 70,1 % від рівня викладання, 14,9% від однокласників, які допомагають з виконанням домашніх завдань, 16,1 % від обладнання та інтер’єру школи, 27,6 % від об‘єктивного чи необ’єктивного оцінювання навчальних досягнень.
Однак під час спостереження за навчальними заняттями виявлено, що лише деякі педагоги дають учням можливість вибору рівня навчальних завдань і напрямів навчальної діяльності.
За результатами спостереження за навчальними заняттями, анкетування педагогів встановлено, що близько половини учителів систематично використовують прийоми самооцінювання і взаємооцінювання учнів. На думку учнів 10,3 % вважає, що вчителі постійно використовують самооцінювання під час уроків, 57,5 % здебільшого використовують, 25,3 % рідко і 6,9 % вважає, що не застосовується прийом самооцінювання.