Ви можете слідкувати за відповідями до цього запису через стрічку RSS 2.0.
Ви можете прокрутити до кінця та залишити відгук. Пінги в даний час не допускаються.
Ви повинні авторизуватися, щоб залишити коментар.
Ви повинні авторизуватися, щоб залишити коментар.
Профілактика та попередження булінгу (цькування) в закладі освіти
Насамперед, необхідно розуміти, що способи профілактики булінгу (цькування) в закладі освіти бувають різні. Все залежить від ситуації, можливостей закладу освіти та його вибору.
Профілактика булінгу (цькування) та створення дружнього освітнього середовища це не просто процес. Це перебудова свідомості кожного – дітей, вчителів, батьків та інших учасників освітньої спільноти.
Важливою складовою профілактики є формування дружньої атмосфери в групі (класі) та в усьому закладі освіти. Існує два підходи до профілактичної роботи з учнями/ученицями - дисциплінарний (до якого також входить політика “нульової толерантності” до насильства) та відновний.
Можна застосовувати різні інструменти, що допомагатимуть учням/ученицям розвивати навички комунікації та соціальної взаємодії, емпатії та правильного і неконфліктного відстоювання власних інтересів.
Одним з таких інструментів, який використовується в Нашій Першій є програми з профілактики булінгу (цькування) «Не смійся з мене»та «Дорослішай на здоров’я» . Вони допомагає створити в навчальному закладі безпечне, більш турботливе та шанобливе середовище.
Програма «Не смійся з мене» заснована Пітером Ярроу з легендарної фольклорної групи «Пітер, Пол та Мері». За роки свого існування вона залучила понад 500 000 працівників освіти та батьків з усього світу. Вона передбачає організацію тренінгових занять за певними тематичними блоками. Під час реалізації програми діти вчаться доречно виражати свої емоції, проявляти увагу, співчувати та будувати співпрацю, знаходять творчі вирішення конфліктів, вчаться усвідомлювати та приймати відмінності. Завданням педагогів, дітей та батьків є створення клімату, в якому неможливі емоційні та фізичні образи через жорстокість, глузування та знущання.
Важливо розуміти, що програма тренінгових занять буде ефективною лише тоді коли вона відповідає віку, досвіду та рівню обізнаності учасників щодо конкретних тем. Тому, готуючись до занять, класні курівники та праціники психологічної служби враховують вікові та інші особливості учасників.
Програма заняття складається з 4 тематичних блоків:
− Вираження почуттів;
− Турбота, співчуття і співпраця;
− Творче вирішення конфлікту;
− Усвідомлення і сприйняття розбіжностей.
Оскільки програма покликана розвивати творчість у процесі вирішення конфліктів, під час тренінгів можна співати пісні. Їх спільне виконання на початку чи наприкінці вправ показало хороші результати у вихованні командного духу.
Програма «Дорослішай на здоров’я» включає в себе тематичні блоки, де діти краще можуть зрозуміти ласні почуття та почуття однолітків, сформувати толерантне ставлення та повагу до їнших.
Окрім цього в закладі проводяться вихоні години з висвітлення та протидій даної тематики, перфоменси а також тематичні тижні «16 днів проти насилля», «СТОП булінг» та ін.