Ви можете слідкувати за відповідями до цього запису через стрічку RSS 2.0.
Ви можете прокрутити до кінця та залишити відгук. Пінги в даний час не допускаються.
Ви повинні авторизуватися, щоб залишити коментар.
Ви повинні авторизуватися, щоб залишити коментар.
Мнемонічні прийоми
Найбільш небажаний варіант - це механічне виучування, бездумне запам'ятовування тупим повторенням. Зазвичай навчається довго, забувається швидко (це знають всі студенти - вивчив-здав, через три дні - наче й не вчив ніколи 🙂 ).
Щоб запам'ятати надовго, потрібно або одразу 30 хвилин, або запам'ятовувати кількома серіями (запам'ятав - минув час - ще раз повторюю).
Великі обсяги інформації краще вчити з вечора і повторювати вранці. Написав план ввечері, вранці підредагував, вдень пару раз кинув погляд - і дивись, нічого не забув.
Кращий варіант запам'ятовування - це опрацювання матеріалу, розбивка його на блоки (не більш як 7 блоків), логічний аналіз тексту, підбір асоціацій, запам'ятовування у сравнениии з чим-то і так далі - в цьому випадку пам'ять зберігається на більш довгий термін.
Є класний спосіб зафіксувати щось у пам'яті - це зв'язок тез з добре знайомими зоровими образами (так робили давньогрецькі оратори) - наприклад є дорога додому і є тези, які потрібно запам'ятати - і перша теза наприклад асоціюється з виходом з метро, другий з деревом, третій з вивіскою магазину і так далі.
Основні прийоми мнемоніки
У сучасному трактуванні мнемоніка позначає всю сукупність прийомів і методів запам'ятовування інформації, що застосовуються в тій чи іншій системі, а термін мнемотехніка трактується як практичне застосування методів, визначених в даній конкретній мнемоніці.
Основні прийоми:
Рима та ритм
Найелементарнішими формами мнемоніки є ритм і рима. Ритм — це природний принцип упорядкування інформації, багато людей мимоволі застосовують його. Вони раз по раз повторюють дані із дотриманням одного і того ж ритму або одночасно підбираючи рими до них. Безсумнівно, подібним чином вивчається таблиця множення або назви річок вашої країни. Ритм і рима були використані для запам'ятовування в усних культурних традиціях країн, що не володіли писемністю, наприклад у гомерівській епопеї. Однак потрібно звернути увагу на те, що запам'ятовування з використанням ритму і рими не гарантує розуміння інформації, забезпечується тільки її запам'ятовування.
Найчастіше педагоги пропонують школярам використовувати римовані підказки. Наприклад,1-блондин, 2- вдова… Цей метод називають методом асоціацій.
Наприклад, послідовність кольорів веселки школярі нерідко запам'ятовують за допомогою фрази «Чепурний пузатий жук з'їв барвистий свіжий фрукт», де початкові літери слів кодують назви кольорів.
Прийом символізації (метод піктограм)
Прийом символізації застосовується для запам'ятовування абстрактних понять, що не мають чіткого образного значення. Одне й те ж слово може бути по-різному закодоване в образи різними людьми. Але, як правило, вдається використовувати для кодування різноманітні символи, добре закріплені у свідомості більшості людей. Символи оточують нас з усіх боків. Перекладаючи дорожні знаки у зміст, ми займаємося з мнемотехнікою. Легенда карти, умовні позначки, олімпійські піктограми символізують різні види спорту; всім добре знайомі символи миру («Білий голуб»), смерті («Череп»), повільності («Черепаха»), влади («Корона») та багато інших. Приклади кодування слів в образи прийомом символізації: холод «Лід», Гудзонова затока «ґудзик», Антарктида «пінгвіни», Африка «пустеля Сахара», Антарктида «Королева холоду», вічність «Піраміди», нескінченність «Математичний знак безкінечності»