26 квітня 2015 | Фоміна Віра

Екологія і культура

5Екологічна освіта та виховання є одним з найважливіших завдань сучасності. Однак важливо не те, якою кількістю біологічної інформації наповнена свідомість учня, а те, чи вміє дитина розуміти природу, спілкуватися з нею, передбачити наслідки своєї діяльності, захистити довкілля і себе. Недаремно академік Володимир Вернадський писав : «Ми не успадкували Землю у наших батьків – ми взяли її у борг у наших дітей».

На сучасному етапі розвитку суспільства виділяється глобальна проблема екологічного виховання та освіти.  Людина - єдиний екологічний вид на Землі, який у процесі розвитку порушує закони екології. Людство, в століття, коли стрімко розвивається прогрес, коли розум людей досяг найвищих технологій в науці, техніці, медицині, космосі, накопичує все більше і більше прогалин в екологічних знаннях. Більшість людей нашої цивілізації зовсім позбавлені будь-яких екологічних знань і навичок. Стародавні люди в цьому відношенні були більш підготовлені, своєю поведінкою і діяльністю вони краще "співпрацювали" з навколишнім середовищем. Знищуючи власне середовище проживання, люди тим самим змушують себе замислюватися над простими питаннями про харчування, одяг, тепло, і разом з тим над складними питаннями - як зберегти природу? Щоб відповісти на ці питання, потрібна екологічна  культура всього населення. Вчені-екологи і невеликі групи людей, які займаються проблемами екології, не вирішать глобальної екологічної проблеми всього суспільства, тому як з природою, з природними середовищами існування постійно контактують всі люди Землі.

Саме про це йшлося на екологічних дебатах, які були проведені в 10 класі в рамках тижня екологічних знань. Питання, за якими відбувалися дебати, добре розкрили групи «Так» і «Ні»:

  1. На вашу думку, екологічна культура обов'язкова для кожної сучасної людини чи екологією повинні займатися лише спеціалісти?
  2. Чи вважаєте ви екологічну свідомість рисою справжнього патріота?
  3. Чи можна стверджувати, що людина винна у тому, що змінюється природа нашої планети (наступ пустель, цунамі, землетруси, повені тощо)?
  4. Як ви вважаєте, чи може людина сьогодні допомогти планеті, зокрема, ви?

Активними учасниками дебатів були Мороз Анастасія, Яценко Роман, Одинцова Дар’я, Гречишкіна Анна, Штомпіль Олександр, Янковська Лілія та інші. Головне, що учні дійшли висновку  про необхідність збереження навколишнього середовища.   Єдині, хто здатні що-небудь змінити – це ми самі. Варто пам'ятати легендарного Жака Кусто, який протягом 40 років вивчав морський світ і дуже переживав за його біорізноманіття. Так от, в кінці документальної передачі про нього звучала дивовижна пісня зі словами: «Що може один? Любити. Що може один? Сад посадити. Що може один? Світ змінити».6

С.І.Палієва, заступник директора з виховної роботи

 


Ви можете слідкувати за відповідями до цього запису через стрічку RSS 2.0. Ви можете прокрутити до кінця та залишити відгук. Пінги в даний час не допускаються.