28 лютого 2015 | Фоміна Віра

Дні сталого розвитку в школі – кроки до сталості суспільства

Освіта для сталого розвитку передбачає формування у людей стилю повсякденного життя у домашньому господарстві, школі та місцевій громаді, що передбачає насамперед:

- зменшення викидання сміття й марних витрат сировини;

- раціональне споживання енергії та води;

- збільшення частки екологічних продуктів у щоденних покупках тощо.

У школі пройшов Тиждень сталого розвитку, оскільки пропагування ідей сталого розвитку в освітнім просторі – одна з важливіших стратегій діяльності нашого педагогічного колективу.

Для ефективної роботи була створена група зацікавлених сторін, яка скеровувала всі напрямки діяльності учнів та педагогів у рамках Тижня. До цієї групи ввійшли учні різних вікових груп, що дало можливість об’єднати зусилля як учнів початкової школи, так і середньої та старшої ланок. Зі своїми вихованцями об’єднались педагоги, небайдужі до ідей сталого розвитку громади.

На перших зборах група зацікавлених сторін виробила слогани – епіграфи до майбутніх заходів. «Досить псувати життя!» - під таким гаслом учні 7-х класів ознайомились з фрагментами книги Катрин де Сільги «Історія сміття». «Збережемо енергію!» - таке гасло мав виступ агітбригади «Енергія» (8-Б, класний керівник Величко О.О.) на шкільній лінійці. Учні 10 класу провели круглий стіл «Екологічний стан води». Учні 9-А класу (класний керівник Новочуб В.М.) організував проведення дебатів на тему «Чи є вода національним багатством держави?». Дітям вдалося сформулювати заклики до якісних змін в житті суспільства: «Стань елементом екологічного пазлу!», «Прийми роль героя суспільної справи». Учасниками вікторини «А чи знаєте ви…?» стали учні 9-10 класів, а переможцями визнано Одинцову Д. та Гречишкіну А. (10 клас).

Учителі Демиденко Н.В. та Хлівна Н.В. провели з учнями 11 класу інтегрований урок (англійська мова+екологія) на тему «Захист навколишнього середовища. Шляхи подолання екологічних проблем». Учні 7-А класу брали участь у проведенні тренінгу «Життя без сміття» (учитель Палієва С.І.).

Учасником обласного навчального семінару була Круковська Л.В., класний керівник 1-Б класу. Учні цього класу щойно приєдналися до проекту «Освіта для сталого розвитку».

Колектив школи з грудня 2014 року долучився до просвітницької роботи з енергоефективності. Упродовж тижня в усіх класах пройшли інтерактивні виховні години за методичними рекомендаціями проекту “Трансформація ринку в напрямі енергоефективного освітлення”, що впроваджується ПРООН в Україні. Під час цих заходів учні переглянули навчальний та мультиплікаційний фільми «Добре світло». Основна мета заходів — привернути увагу учнів та іх батьків до раціонального використання ресурсів та розвитку відновлювальних джерел енергії. Проблема енергозбереження набагато глибше, ніж може здатися на перший погляд. Економія енергії дозволить знизити забруднення навколишнього середовища.

Учні 6-А класу (класний керівник Сорочинська С.К.) провели заняття «Енергозберігаючий дім», на якому представили розробки будинків майбутнього. Це заняття – гарна можливість розповісти дітям про енергозбереження та відновлювальні джерела енергії, пояснити, чому так важливо цим займатися.

Театралізований захід на тему «Збережемо Землю для майбутніх поколінь» представили учні 5-А та 11 класів (класні керівники Хлівна Н.В., Демиденко Н.В.). На цьому заході 11-класники, які працюють за проектом вже 5 років, передали свій досвід 5-класникам. У цікавій формі діти розповіли про те, як можна заощаджувати водні та енергоресурси, як слід сортувати сміття, щоб не забруднювати навколишнє середовище. Кожен присутній взяв активну участь, відповів сам собі на запитання: «Що для мене є природа: чисте середовище чи великий смітник?»  ще раз ми нагадали прості, цікаві правила, які розробили самостійно у ході роботи над проектом.

Також упродовж тижня на стендах та куточках школи функціонувала виставка плакатів енергозберігаючого та морально-етичного спрямування, що вказували на необхідність душевного розвитку людини, вдосконалення її особистих якостей.

Тиждень сталого розвитку є одним з елементів освітньо-ознайомчої діяльності. Нехай гасла, сформульовані дітьми, закличуть і дорослих представників громади: «Економіка, соціум, чисте довкілля – головні складові нового стилю життя».

С.І.Палієва, заступник директора з виховної роботи

 

Навколо мене папір і пакунки,

Навколо мене вже немає рятунку

 Години смутку, години печалі…

 Хіба ми могли терпіти це далі?

 Так просто? Так просто?

Навіщо люди так шкодять природі,

 Не краще жити в любові і згоді?

 Так усміхнемось, За руки візьмемось,

 Бо все в наших силах, Бо ми все зумієм!

 Це ж просто? Так просто! 

1 2 3 4

DSCN5451 DSCN5453 DSCN5511 DSCN5516 DSCN5518 DSCN5521 DSCN5523 DSCN5541 DSCN5551 DSCN5554 DSCN5555 DSCN5563 DSCN5565 DSCN5567


Ви можете слідкувати за відповідями до цього запису через стрічку RSS 2.0. Ви можете прокрутити до кінця та залишити відгук. Пінги в даний час не допускаються.