Ви можете слідкувати за відповідями до цього запису через стрічку RSS 2.0.
Ви можете прокрутити до кінця та залишити відгук. Пінги в даний час не допускаються.
Ви повинні авторизуватися, щоб залишити коментар.
Ви повинні авторизуватися, щоб залишити коментар.
Педагогічні читання
Однією з форм підвищення педагогічної майстерності педагогів школи є педагогічні читання. Нещодавно учителі школи №1 взяли участь у педагогічних читаннях на тему « В.О. Сухомлинський: п’ять поглядів на проблему свободи і відповідальності в контексті громадянського виховання».
П'ять променів пронизують систему В. О. Сухомлинського: продуктивна праця, творчість, довіра, співпереживання, краса. "Краса сама собою впливає на душу і не вимагає роз'яснень", — писав Василь Олександрович. Виховувати красою — це вести дітей від тонких спостережень над оточуючою природою до глибокого і емоційного проникнення в шедеври літератури, музики, живопису, розуміння і усвідомлення людських дій, вчинків, відносин і до намагання творити прекрасне руками. В. О. Сухомлинський намагався виховати у дітей творче ставлення до будь-яких видів діяльності.
Головна мета його педагогічної творчості — формування всебічно розвиненої особистості. Василь Олександрович створив реальний зразок особистості з живими думками і почуттями, визначив її вчинки і дії. При цьому він обгрунтував шляхи, засоби і методи формування людини відповідно до цілей суспільства з урахуванням індивідуальних і вікових особистостей розвитку дитини.
В. О. Сухомлинський всебічно розкрив роль і значення школи як об'єктивного фактора виховання особистості. Школа — це місце, де дитина повинна відчувати щастя, повноцінність свого духовного життя, радість праці і творчості. До школи він підходить діалектично — від "школи під голубим небом", школи природи, чуттєвого, емоційно-конкретного сприйняття світу до школи як джерела духовності, культури, моральних цінностей, місця розв'язання протиріч і конфліктів.
Василь Олександрович ставив високі вимоги до вчителя, вимагав, щоб він був авторитетом для дітей. Під авторитетом він розумів не звеличеність і відокремлення від дітей ерудицією, вимогами і формальним управлінням дитиною. Він включив до числа активних педагогічних впливів на підростаюче покоління сім'ю і громадськість, школу для батьків, не забував про реальні трудові відносини дітей з виробництвом. У його педагогічній системі виховання особистості здійснюється через тріаду: школа — сім'я — громадськість, які органічно взаємопов'язані.
Саме про це йшлося на засіданні. Активну участь в обговоренні питань взяли учителі: Кравченко С.А., Хлівна Н.В., Баштан Н.В., Фоміна Н.Е. Фрагменти уроків продемонстрували Михайлик Л.В., Кавун І.М.. Перегляд фільму «Школа Василя Сухомлинського» запропонувала Фоміна В.О. Виставку творчих робіт учнів підготували Яхненко Л.І. та Русанова О.В.. Виставку творів В.О.Сухомлинського підготувала бібліотекар школи Білей Л.О.
Загальний висновок, який зробив педагогічний колектив школи щодо виховання індивідуальних здібностей і нахилів учнів, полягає в тому, щоб нарівні з навчальним процесом запропонувати учням такі види діяльності, серед яких кожний знайде стежку, якою піде першим.
Золоті педагогічні зерна впадуть на благодатну ниву духовного відродження України лише за умов, коли кожен учитель увірує у свій святий обов’язок виховання особистості, вільної у своєму виборі та відповідальності за свій вибір. Слід пам’ятати, що навчання і виховання – це не підготовка до життя, а саме життя.
С.І.Палієва,
заступник директора з виховної роботи