11 грудня 2014 | Фоміна Віра

Формування довіри у сучасній школі

Image007 Image008

Сьогодні одним із напрямів діяльності кожної школи, створенням її позитивного іміджу є забезпечення інноваційної та дослідно-експериментальної роботи закладу, яка здійснюється відповідно до Положення про експериментальний загальноосвітній заклад. Приємно, що вчителі нашого навчального закладу не стоять осторонь даної проблеми, а навпаки активно включилися в інноваційну діяльність і перш за все в роботу по реалізації завдань регіонального експерименту «Формування довіри у сучасній школі» (науковий керівник – Лісова Н.І., проректор Черкаського ОІПОПП,кандидат педагогічних наук).  Три роки педагогічний колектив працює за цією темою. Учителями – учасниками експерименту розроблено і впроваджуються у виховний процес проекти, виховні заходи. Розроблена система роботи з батьками.

10 грудня 2014 року відбувся міжрайонний науково-методичний семінар на тему «Довірлива взаємодія – ціннісний орієнтир розвитку шкільної освіти в контексті завдань нового Державного стандарту загальної середньої освіти. Мета цього семінару – формування в учасників експерименту уявлень про філософські та психолого-педагогічні аспекти довірчої взаємодії, як рефлексивного феномена в соціально-освітньому просторі, обмін досвідом впровадження інноваційних технологій у навчально-виховний процес. На семінарі були присутні представники навчальних та дошкільних закладів Сміли, Золотоноші, Кам’янки, Канівського району.

З привітальними словами до присутніх звернулися Яцина М.А., начальник відділу освіти, Руденко В.Б., завідувач методичним кабінетом, Підмогильна В.М., директор зош №11. Теоретичну частину провели Лісова Н.І., науковий керівник експерименту,  та Коновальчук В.І., завідувач кафедри психології ЧОІПОПП, кандидат психологічних наук. Учасники семінару відвідали уроки довіри в 3-А, 7-А, 10-Б класах. Для окремих груп (заступники директорів шкіл, практичні психологи) майстер – клас щодо організації роботи з батьками провела заступник директора школи №1 Палієва С.І.

Варто зазначити, що Реалізація програми передбачає застосування різноманітних організаційних та методичних засобів, які сприяють гармонізації виховання. Процес адаптації програми показав, що найбільше підвищують ефективність виховного впливу сучасні активні та інтерактивні методики, які забезпечують взаємодію учнів, учителів, батьків, членів громади. Серед них найпоширенішими є: тренінгові заняття, зустрічі для формування довіри, робота в групах, парах, дискусії, випереджувальні завдання, створення ситуації успіху, прогнозування, рольові ігри, моделювання ситуацій, театралізація тощо. У 2015 році робота в школі №1 за експериментом «Формування довіри» буде продовжена.

 

                                  Палієва С.І., заступник директора з виховної роботи,

                                  координатор експериментальної роботи


Ви можете слідкувати за відповідями до цього запису через стрічку RSS 2.0. Ви можете прокрутити до кінця та залишити відгук. Пінги в даний час не допускаються.