Ви можете слідкувати за відповідями до цього запису через стрічку RSS 2.0.
Ви можете прокрутити до кінця та залишити відгук. Пінги в даний час не допускаються.
Ви повинні авторизуватися, щоб залишити коментар.
Ви повинні авторизуватися, щоб залишити коментар.
Безпека під час їзди на велосипеді
Велосипед завжди був і залишається одним із улюблених засобів пересування, захоплюючим видом спорту і туризму. Він міцно увійшов у побут людей, особливо молоді. Можна тільки вітати прагнення молоді навчитися гарно їздити на цьому екологічному виді транспорту. Сучасний велосипед - це здоровий спосіб життя, можливість подорожувати та милуватися краєвидами, безліч цікавих друзів-велосипедистів.
Разом з тим, велосипед - винуватець безлічі серйозних травм. Мабуть, кожному з вас доводилося бачити, як навздогін автомобілю чи автобусу мчить велосипедист (і не завжди це підліток, а часто й доросла людина), не звертаючи уваги ні на швидкісний рух транспорту, ні на ожеледь узимку. Та й підлітки, які демонструють на тротуарі серед переляканих пішоходів «акробатичні етюди» на велосипедах, не таке вже рідкісне явище.
Придбавши собі «двоколісного друга», підлітки одразу ж забувають, що велосипед - учасник дорожнього руху. Хай не такий швидкісний, як автомобіль, але все ж - транспортний засіб. Права на керування велосипедом не потрібні, навіщо ж правила вчити? «Я не по дорозі їжджу, а тротуаром» - інколи чуєш від велосипедистів. І знов кидаються убік з тротуару пішоходи, коли раптом за спиною лунає велосипедний сигнал. Ще гірше, коли група молодих людей влаштовує тротуаром перегони.
Не задумуючись над небезпекою, яку несе велосипед для інших учасників дорожнього руху, велосипедисти не дуже дбають і про власну безпеку. Кошти на сучасний яскравий велосипед знаходяться, а на велосипедний шолом, засоби захисту рук та ніг - ні. Проте падіння з велосипеду справа майже звичайна і дуже травмонебезпечна.
Перерахуємо все те, що повинен мати велосипедист на дорозі, для того щоб звести до мінімуму ризик ДТП й убезпечити власний рух у міському транспортному потоці.
Шолом виконує захисну функцію. Травми голови, пов’язані з їздою на велосипеді, часто бувають досить серйозними, а іноді стають причиною смерті, проте можуть бути попереджені, якщо користуватися захисними шоломами.
Велосипедний одяг. Властивістю велосипедного одягу, є те, що він покращує аеродинаміку велосипедиста і йому легше на окремих ділянках дороги набирати й утримувати швидкість транспортного потоку. Це важливо на деяких складних перехрестях і розвилках доріг.
Під справним велосипедом слід розуміти чітку, швидку й ефективну роботу гальм, перемикачів передач, усього іншого, а також відсутність частин, які могли б заблокувати роботу коліс або зачепитися за яку-небудь перешкоду.
Нормальна робота усіх вузлів велосипеда дозволяє зосередитися на дорожній обстановці, а не на зламаних перемикачах передач або непрацюючих гальмах. А від цього може залежати ваше життя. Крім того, знову ж таки, справне перемикання передач дозволить у найважливіші й найскладніші моменти (обгін, перебудова) без проблем набирати й утримувати швидкість транспортного потоку.
Під хорошою фізичною підготовкою мається на увазі високий рівень витривалості і сили велосипедиста, а також його гнучкість. Як це впливає на безпеку руху на велосипеді по автодорозі?
Витривалість і сила велосипедиста - є основними чинниками, що впливають на його швидкість. Як уже говорилося, на певних ділянках траси велосипедистові необхідно короткочасно розвивати швидкість, співвідносно зі швидкістю транспортного потоку (на складних перехрестях або розвилках). Крім того, сильні руки дозволяють на високій швидкості відносно безпечно показувати лівий або правий поворот. Коли дорога не рівна, у велосипедиста повинно вистачити сили, щоб утримувати кермо однією рукою, піднявши іншу для вказівки напряму свого руху.
Гнучкість, найперше, здатність крутити головою. Велосипедист повинен моніторити дорожню ситуацію навколо себе на 360 градусів. Чим частіше він кидає погляд назад, тим краще.
Хороший зір дозволяє помічати нерівності асфальту за будь-якого освітлення задовго до того, як ви по них проїдете, а отже, і вибирати найбільш оптимальну і безпечну траєкторію руху.
Також слід розвивати навички бічного зору. Велосипедист має навчитися помічати автомобілі й інші об’єкти бічним зором, не дивлячись на них впритул. Це дуже корисна якість, оскільки дозволяє менше відволікатися від дороги, швидко перевірити дорожню обстановку ззаду і збоку.
При русі по дорогах загального користування велосипед обов’язково має бути оснащений фарою, задньою блимавкою червоного кольору і бічними світловідбивачами жовтого або білого кольору. Усе це треба для того, щоб зробити велосипедиста помітнішим на дорозі в умовах недостатньої освітленості. Фару варто вмикати не лише вночі, але і в дощову погоду. А ось задню блимавку потрібно вмикати в будь-який час і в будь-яку погоду. Заїжджаючи в тінь мосту, або тунель, водій автомобіля, після яскраво освітленої вулиці, на декілька секунд сліпне, а в цю саму мить велосипедист може опинитися біля нього на дорозі, і саме яскраве світло блимавки дозволить водію помітити його присутність.
Катаємося без травм!
Щоб уникнути травм та інших неприємностей, пов’язаних з їздою на велосипеді, перш ніж вскочити в сідло «двоколісного друга», необхідно перевірити свою екіпіровку та справність велосипеда. А саме:
Слід ураховувати ще одну небезпеку - пересування ґрунтовими дорогами або за межами міста. На таких дорогах, як відомо, немає ні велосипедних доріжок, ні тротуарів. Та й узбіччя часто теж немає.
Знаходячись на дорозі, пам’ятайте, що з усіх учасників дорожнього руху, ви найменш захищені від ушкоджень, а отже, завжди не праві. І намагатися довести щось недбайливому або неввічливому водієві - безглуздо. Він прав тільки тому, що ви не загрожуєте його життю. А ось ваше життя знаходиться в постійній небезпеці, і найкращим рішенням, при виникненні складної ситуації, викликаної неадекватністю водія авто, є спробувати мінімізувати ризик ДТП для себе. Зосередьтеся на дорозі, не дратуйтеся і не втрачайте над собою контроль. Пам’ятайте, що ваше життя і здоров’я важливіші за миттєву помсту.