27 березня 2020 | Фоміна Віра

Рекомендації логопеда

  1. Для чого потрібні заняття з логопедом?
  • Батьки не завжди чують всі дефекти в мовленні дитини;
  • Не існує області діяльності людини, де не потрібне мовлення;
  • Правильна вимова дозволяє дитині легше досягти успіху в суспільстві;
  • Мовлення є невід'ємним елементом соціальної адаптації;
  • Чиста вимова знімає обмеження у виборі професії.

 

  1. Помилково вважати, що неправильна вимова звуків згодом пройде сама по собі. На жаль, це не завжди так.
  • У людей з порушенням вимови зазвичай формуються комплекси неповноцінності;
  • Якщо не виправити вимову до шкільного віку, то далі зробити це дедалі важче, оскільки при розмові кожен дефект буде все більш звичним для дитини;
  • Якщо дитина змішує звуки в усному мовленні, то і на письмі будуть помилки, оскільки спочатку вона промовляє те, що збирається написати;

 

  1. Як допомогти дитини розвивати зв'язне мовлення?
  • Ми можемо спеціально створювати ситуації, що стимулюють уміння спілкуватися;
  • Створюйте фотоальбоми про життя дитини: про літній відпочинок, про родину, про домашніх улюбленців та ін.

 

  1. Розповіді дитини.
  • Регулярно спілкуйтеся з дитиною про те, як пройшов день, що цікавого відбулося. Вислухайте розповідь дитини до кінця. Якщо виникнуть труднощі - допоможіть;

 

  1. Перекази.
  • Заохочуйте дитину до розповіді про те, що вона прослухала;
  • Ставте запитання по змісту твору;
  • Якщо ви переглянули спектакль або фільм, нехай дитина розповість про побачене тому, хто не дивився з вами.

 

  1. Значення артикуляційної гімнастики.
  • Дуже часто дитина не може вимовити правильно звук через те, що в неї слабкі м'язи щік, губ та язика. Тоді потрібно виконувати вправи для розвитку м'язів;
  • Іноді дитина не може поставити губи чи язик в правильне положення, тому звук виходить нечіткий.

 

  1. Робота з дитиною.
  • Кожен дефектний звук ми розділяєм на складові: артикуляційні позиції чи вправи. Потім збираємо з них чистий звук;
  • Спробуйте разом із дитиною перед дзеркалом виконати вправи. Це не завжди легко - заохочуйте дитину.
  • Не соромтесь запитати в логопеда, якщо вам щось незрозуміло
  • Спочатку артикуляційна гімнастика виконується перед дзеркалом, потім - самостійно.

 

  1. Яким буває недорозвиток мовлення?
  • Фонетико-фонематичний - цей діагноз ставиться дітям з нормальним слухом та інтелектом, які неправильно вимовляють окремі звуки і не вміють диференціювати звуки с-ш, з-ж, л-р.
  • Загальний недорозвиток мовлення - цей діагноз ставиться дітям з нормальним слухом та інтелектом, у яких є низка особливостей розвитку мовлення:

1) порушення вимови слів (перестановка складів, звуків тощо);

2) граматичні помилки в мовленні;

3) дефектна вимова звуків та їх сплутування;

4) активний і пасивний словник дитини не відповідає віковим особливостям.

 

  1. Для того, щоб подолати загальний недорозвиток мовлення дитини, необхідно поповнити активний та пасивний словник, сформувати всі граматичні категорії, сформувати всі фонетико-фонематичні процеси. За потреби, звертайтесь до логопеда.

Роздрукувати статтю
Категорія: Новини школи
Ви можете слідкувати за відповідями до цього запису через стрічку RSS 2.0. Ви можете прокрутити до кінця та залишити відгук. Пінги в даний час не допускаються.